ENGLISH TEACHERS’ IDENTITIES CONCERNING THEIR KNOWLEDGE OF SLANG
DOI:
https://doi.org/10.5212/uniletras.v39i2.10594Palavras-chave:
Identity, English Teachers, Slang,Resumo
Underpinned by a postmodern perspective of (teacher) identity, which characterizes it as unstable, multifaceted, unfinished, complex, dynamic, fluid, constructed in relation with others (BAUMAN, 2005; BOHN, 2005; HALL, 2006; BEIJAARD et al, 2011 among others), this qualitative research aims at exploring English language teachers’ identities concerning their knowledge of slang. For this purpose, a semi-structured, audio-recorded interview was conducted with three English teachers, from the three main language institutes in Cornelio Procópio, state of Paraná. Results reveal that teachers consider themselves to be fluent in English and confident of their language and teaching skills, despite their knowledge of slang being somewhat limited. Additionally, geographical boundaries are perceived as a hindrance to address such topic in class.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Esta revista oferece acesso livre imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico ao público proporciona maior democratização mundial do conhecimento. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas. Os nomes e endereços de e-mail neste site serão usados exclusivamente para os propósitos da revista, não estando disponíveis para outros fins.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.