O ciberespaço e a geografia: notas iniciais sobre homens que buscam parceiros do mesmo sexo no aplicativo tinder em Rio Grande - RS
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.11.i1.0011Abstract
The present work is a clipping of a finished masters research. With the initial aim to make visible spatialities and subjects who seek samesex partners in the Tinder Application in the city of Rio Grande (RS). Thus, it proposes, in some initial notes, a reflection on cyberspace as a potent field of investigation by the Human Sciences, especially by Geography. The methodology used was the insertion of the researcher in the App space, in order to apply an online semistructured questionnaire to 154 men. This made it possible for us to realize that the researched group is predominantly composed of white men, young people, college students, from African religions, who deal with their sexualities in an open manner.
Keywords: Cyberspace; Tinder Application; Geography; Gender.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.