As relações e os atravessamentos das questões de gênero no ensino: uma análise da Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.11.i1.0014Abstract
The present work has as its central purpose to investigate the gender category and its approach in the Latin American Journal of Geography and Gender, aiming to analyze the scientific productions of this journal between 2010 and 2019. It adopts a qualitative approach, and the documentary and bibliographic research as its methodology. The selection of papers resulted in a total of twelve articles, which were evaluated and distributed in the categories of Education and Geography Teaching. From the analyses, it was concluded that it is indispensable to work with the theme of gender within geography studies. The social essay of these studies allows students to understand the different forms of local empowerment by different social groups.
Keywords: Gender; Education; Geography teaching; Feminist Studies; Feminist Geographies.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.