Escrita de Nós ou Escrita Engajada: geografias de vida desde um professor gay
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.15.i1.0004Abstract
The central theme of this text is the importance of situated education and how our sexual orientation impacts our geographical practice in the classroom. Denial, doubt and affirmation were three adverbial modes of compositng the writing of us supported by the movement of the verb to be. The school finds itself at the cleavage of hospitality and hostility, corresponding to the ways in which we relate ourselves to it. This text builds a writing of us or an engaged writing, rooted in the situationality of sexuality-in-situation. We understand the existential phenomenology as a method that, based on the writing of the life geographies of a gay professor, in this case, become biographical writings as constructions of writings anchored in situationality.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.