The Queijadinha by Dona Marieta in São Cristóvão/SE in the Context of Folkturismo as a Strategy for Local Development

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5212/RIF.v.16.i36.0015

Abstract

ABSTRACT The close relationship between media, tourism and popular culture expanded the view of Luiz Beltrão's disciples, who from Folkcommunication, a genuinely Brazilian theory, observed the appropriation of cultural assets as tourist attractions through means of information and communication. Elements of local production as cultural, religious and gastronomic manifestations start to become salable products that impact mainly on the economy of the region. Thus, this research is based on pointing out the Queijada de Dona Marieta as a folkturistico element in the city of São Cristóvão, as a strategy for local development. The contribution of this debate is to strengthen the recognition of the Beltranian theory, as well as to expand the eyes of the disciples of Luiz Beltrão. KEY-WORDS Folkturismo; Queijadinha; São Cristóvão; Tourism.

Author Biographies

Flávio Menezes Santana

Mestrando em Comunicação pelo Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Metodista de São Paulo. Bacharel em Comunicação Social pela Universidade Tiradentes – UNIT/SE. Correio eletrônico: ms.flaviosantana@hotmail.com.

Severino Alves de Lucena Filho, Universidade Federal Rural de Pernambuco

Pesquisador da Rede Brasileira de Estudos e Pesquisa em Folkcomunicação. Doutor em Comunicação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Correio eletrônico: recifrevo@uol.com.br.

Published

2018-07-24

How to Cite

SANTANA, F. M.; LUCENA FILHO, S. A. de. The Queijadinha by Dona Marieta in São Cristóvão/SE in the Context of Folkturismo as a Strategy for Local Development. Revista Internacional de Folkcomunicação, [S. l.], v. 16, n. 36, p. 251–268, 2018. DOI: 10.5212/RIF.v.16.i36.0015. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19131. Acesso em: 22 jul. 2024.