Folkcommunication and cultural tourism in the Feast of the Guaraná de Maués (AM)

Authors

  • Ivânia Vieira Universidade Federal do Amazonas
  • Mônica Cybelle Ferreira de Figueiredo É jornalista, mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCCOM) da Universidade Federal do Amazonas (Ufam).

DOI:

https://doi.org/10.5212/RIF.v.17.i38.0003

Abstract

Guaraná Festival is held annually in Maués, Amazonas, North Brazil. It triggers a series of elements of the Amazonian cultures, as well as traditions and beliefs to be combined into a singular spectacle. In this paper, aspects of indigenous culture, popular culture, religiosity, beliefs and the impacts of tourism and also the market are discussed as the notions of Folkcommunication, Folkmarketing and Complexity which has the idea and / or proposal of the popular festival as one of the instruments of promotion and regional development.

Author Biographies

Ivânia Vieira, Universidade Federal do Amazonas

Professora Permanente do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCCOM) da Universidade Federal do Amazonas (Ufam).

Mônica Cybelle Ferreira de Figueiredo, É jornalista, mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCCOM) da Universidade Federal do Amazonas (Ufam).

É jornalista, mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCCOM) da Universidade Federal do Amazonas (Ufam).

Published

2019-07-12

How to Cite

VIEIRA, I.; FIGUEIREDO, M. C. F. de. Folkcommunication and cultural tourism in the Feast of the Guaraná de Maués (AM). Revista Internacional de Folkcomunicação, [S. l.], v. 17, n. 38, p. 47–64, 2019. DOI: 10.5212/RIF.v.17.i38.0003. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19163. Acesso em: 16 may. 2024.