Mulher, professora e pesquisadora: trajetórias socioespaciais de docentes efetivas da Universidade Federal do Tocantins- Campus de Araguaína
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.11.i1.0009Abstract
The present research discusses the sociospatial trajectories of the full professor women of the UFT university campus in Araguaína (TO). The methodological procedure adopted consisted of the analysis of scientific curriculum and semistructured interviews with woman teachers from Cimba and EMVZ units. Through scientific curriculum and oralities it was possible to verify the academic paths followed by those teachers and the implications of the gender hierarchies established in the scientific scope. We noted that science still shows up as a masculinized field due to the social and historical construction of female representations as
linked to the private/domestic environment, that reinforces the persistence of patriarchal relations of domination.
Keywords: Full Professor Women; UFT; Sociospatial Trajectories; Gender.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.