Dos Estudos Curriculares aos Estudos de Gênero: A Constituição de uma Temática de Pesquisa entre Gênero e o Ensino de Geografia
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.13.i1.0010Abstract
This article is intended to contribute to the discussions of gender issues in the teaching of Geography in Elementary Education. To this end, it brings back moments related to curricular studies, done between 2014 and 2016 in an educational system, as a fundamental element for the contact with the proposed theme. It also discusses the presence of gender relations in school, in several aspects, which justify the pertinence of the studies then developed, resulting in an approximation to its treatment in the teaching of Geography.
Downloads
Published
Versions
- 2022-07-21 (2)
- 2022-07-02 (1)
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.