Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid19
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.12.i2.0005Abstract
The Covid-19 pandemic affected our routines in different contexts, bringing challenges that provided different learnings, such as the formation and strengthening of alliances and the sharing of affections that extended from face-to-face to virtual. In this article, we discuss the experiences we have built as educators in the framework of remote work at a federal public university in a capital city in northeastern Brazil. We refer to the contributions of black feminist thinkers the possibility of building clues, in a collective, solidary and plural way, which present us with ways to encounter an education that has unparalleled power in care and affection, subverting the necropolitics that prevails in government. current.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.