Como a Sexualidade se Torna uma Questão? Cartas sobre Experiências na Docência e Pesquisa em Geografia
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.15.i1.0003Abstract
Abstract
This set of letters aims to excavate the meanings of sexuality and its tensions based on curricular experiences lived in different school situations, existential circumstances common to the teaching profession. The letters were not only the textual genre of writing, but also the phenomenological exercise itself of excavating the meanings of sexuality and bringing them out, that is, putting them in evidence. Along with phenomenological curriculum research, based on the currere as a biography of those who produce the curriculum, the notion of sexuality-in-situation guided this writing. Due to the fact that each letter is a path towards the theme, there is no exact conclusion in this summary, but a concluding question: how does sexuality become an issue?
Keywords: Teaching, Experience, Sexuality-in-situation.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.