Como a Sexualidade se Torna uma Questão? Cartas sobre Experiências na Docência e Pesquisa em Geografia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.15.i1.0003

Abstract

Abstract

This set of letters aims to excavate the meanings of sexuality and its tensions based on curricular experiences lived in different school situations, existential circumstances common to the teaching profession. The letters were not only the textual genre of writing, but also the phenomenological exercise itself of excavating the meanings of sexuality and bringing them out, that is, putting them in evidence. Along with phenomenological curriculum research, based on the currere as a biography of those who produce the curriculum, the notion of sexuality-in-situation guided this writing. Due to the fact that each letter is a path towards the theme, there is no exact conclusion in this summary, but a concluding question: how does sexuality become an issue?

Keywords: Teaching, Experience, Sexuality-in-situation.

Author Biography

Felipe Costa Aguiar, Universidade Estadual de Londrina

Licenciado em Pedagogia pela Universidade Estadual do Norte Fluminense (UENF), Licenciado e mestre em Geografia pela Universidade Federal Fluminense (UFF) e Doutorando em Geografia pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). É membro do NOMEAR - Grupo de Pesquisa Fenomenologia e Geografia, do Laboratório de Geografia dos Riscos e Resiliência (LAGERR), do Grupo de Pesquisa Geografia Humanista Cultural (GHUM) e do Grupo de Pesquisa Fenomenologia, Geografia & Educação.

Published

2024-04-29

Issue

Section

Dossiê Homens Gays e/na Geografia: Ensino, Pesquisa e Espaços Vividos