Corpus computadorizado e concordância no ensino de língua. Doi: 10.5212/Uniletras.v.31i2.037053
DOI:
https://doi.org/10.5212/uniletras.v31i2.1890Keywords:
Ensino de Língua, Linguística de Corpus, Tecnologias de Informação e Comunicação.Abstract
ara o presente artigo, fundamentado na linguística de corpus e no ensino de línguas mediado pelas tecnologias de informação e comunicação (TIC), teve-se o objetivo de apresentar os conceitos de concordância e concordanciador e algumas formas de utilizar a concordância no processo de ensino e aprendizagem de língua. Como atividades com concordâncias e concordanciadores vêm sendo desenvolvidas tanto por docentes e alunos em práticas educativas como por linguistas em suas pesquisas, demonstramos, ao final do trabalho, alguns exemplos de atividades e/ou projetos que podem ser desenvolvidos com estudantes de língua. Entretanto, não há a pretensão de passar modelos prontos para serem seguidos, mas apenas indicar como os trabalhos iniciais podem ser desenvolvidos.Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors that publish in the journal agree with the following terms:
a) The authors keep the copyright and grant to the journal the rights of the first publication, with the work simultaneously being licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with the recognition both of the authorship and the initial publication in this journal.
b) This journal provides immediate public access to all of its content, following the principle that making scientific knowledge freely available to the public provides greater worldwide democratization of knowledge. For more information about this approach, visit Public Knowledge Project, a Project that developed this system to improve the academic and public quality of research, distributing OJS as well as other softwares to support the publication system to public/open access to academic sources. Names and e-mail addresses in this website will be used exclusively for this journal purposes, not being available for other ends.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.