O CONTEXTO BILÍNGUE PARA SURDOS: ESCRITA E ENSINO – UM ESTUDO DE CASO - Doi: http://dx.doi.org/10.5212/Uniletras.v.31i1.045058
DOI:
https://doi.org/10.5212/uniletras.v31i1.674Abstract
Atualmente os surdos são reconhecidos como minoria lingüística imersa a outras, partilhando o mesmo espaço físico. A comunidade surda possui uma forma peculiar de apreender o mundo, suas experiências são tidas através da visão. A língua de sinais, língua natural dos surdos, apresenta-se em uma modalidade diferenciada da língua portuguesa, pois é uma língua gestual-visual, apresentando uma estrutura gramatical diferenciada. Sendo assim, a língua portuguesa é tida como segunda língua e o aprendizado desta, pressupõe o aprendizado da língua de sinais. Assim, o contexto bilíngüe dos surdos é constituído de forma diferente do contexto bilíngüe dos ouvintes, sendo pertinente estudos acerca disso.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors that publish in the journal agree with the following terms:
a) The authors keep the copyright and grant to the journal the rights of the first publication, with the work simultaneously being licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with the recognition both of the authorship and the initial publication in this journal.
b) This journal provides immediate public access to all of its content, following the principle that making scientific knowledge freely available to the public provides greater worldwide democratization of knowledge. For more information about this approach, visit Public Knowledge Project, a Project that developed this system to improve the academic and public quality of research, distributing OJS as well as other softwares to support the publication system to public/open access to academic sources. Names and e-mail addresses in this website will be used exclusively for this journal purposes, not being available for other ends.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.