COM A PALAVRA O CONSULENTE: A OPINIÃO DOS ALUNOS SOBRE OS DICIONÁRIOS DO PNLD
DOI:
https://doi.org/10.5212/uniletras.v36i2.7014Abstract
Este artigo traz uma análise sobre como são vistos os dicionários distribuídos pelo Programa Nacional do Livro Didático por quem os utiliza, ou seja, pelos alunos. Os acervos constituem-se de diferentes títulos de acordo com o série/ano a que se destinam. Para este estudo foram analisados os dicionários disponíveis no acervo do 5º ano do ensino fundamental, bem como acompanhado o manuseio dos mesmos por alunos de duas turmas de uma escola pública do interior do Estado de São Paulo. Foi possível observar que o projeto gráfico e as ilustrações dessas obras interessam inicialmente aos alunos, mas o conteúdo com poucos verbetes, comparados aos minidicionários, tornam-se um empecilho para sua utilização.Downloads
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
License
Authors that publish in the journal agree with the following terms:
a) The authors keep the copyright and grant to the journal the rights of the first publication, with the work simultaneously being licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with the recognition both of the authorship and the initial publication in this journal.
b) This journal provides immediate public access to all of its content, following the principle that making scientific knowledge freely available to the public provides greater worldwide democratization of knowledge. For more information about this approach, visit Public Knowledge Project, a Project that developed this system to improve the academic and public quality of research, distributing OJS as well as other softwares to support the publication system to public/open access to academic sources. Names and e-mail addresses in this website will be used exclusively for this journal purposes, not being available for other ends.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.