Interação verbal oralizada no gênero discursivo aula
DOI:
https://doi.org/10.5212/uniletras.v37i2.8037Keywords:
Interação verbal oralizada no gênero discursivo aula, Dialogismo problematizador freireano, Análise da Conversação.Abstract
Resumo: Intenciona-se nesse artigo, investigar a dinâmica interacional educador-educandos, oralizada em suas mais ostensivas estratégias discursivas utilizadas (através da Análise da conversação) durante a seção de pré-leitura em uma oficina realizada em uma turma de Ensino Médio da Educação Básica da rede pública de Santa Maria, RS. O organograma procedimental elaborado para as oficinas em questão orientam-se pelo dialogismo-problematizador freireano, de modo que se procurará evidenciar sua viabilidade para um ensino que beneficie a construção conjunta do conhecimento, por meio de intervenções centradas em perguntas orais, ou questões orais problematizadoras dirigidas ao processo de ensino-aprendizagem.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors that publish in the journal agree with the following terms:
a) The authors keep the copyright and grant to the journal the rights of the first publication, with the work simultaneously being licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with the recognition both of the authorship and the initial publication in this journal.
b) This journal provides immediate public access to all of its content, following the principle that making scientific knowledge freely available to the public provides greater worldwide democratization of knowledge. For more information about this approach, visit Public Knowledge Project, a Project that developed this system to improve the academic and public quality of research, distributing OJS as well as other softwares to support the publication system to public/open access to academic sources. Names and e-mail addresses in this website will be used exclusively for this journal purposes, not being available for other ends.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.