IMPACTO DO LABORATÓRIO DIDÁTICO NA MELHORIA DO ENSINO DE CIÊNCIAS E BIOLOGIA EM UMA ESCOLA PÚBLICA DE CAMPOS DOS GOYTACAZES/R
Keywords:
Laboratório, Prática docente, Ensino de ciências.Abstract
Os experimentos têm papel central na qualidade do ensino de ciências na visão dos professores, estudos mostram sua importância e também a visão distorcida de alguns profissionais sobre o método. O presente trabalho descreve os resultados de um projeto em que um laboratório de ciências foi montado em uma instituição pública de ensino básico no município de Campos dos Goytacazes/RJ. Os principais resultados são: o aumento das notas e da frequencia dos alunos na disciplina de ciências e biologia e indiretamente o laboratório pode ainda ter contribuido para um aumento de 46% do IDEB da instituição.
Downloads
Issue
Section
License
a) Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
b) By submitting an article to the Revista Conexão UEPG and having it approved, the authors agree to assign, without compensation, the following rights to the Journal: the rights of first publication and the rights to redistribute the article and its metadata to the indexing and reference services that the editors deem appropriate.
c) Readers are free to transfer, print out and use the articles published in the Journal, as long as there is always explicit mention to the author(s) and to the Revista Conexão UEPG and as long as there is no alteration of the original work. Any other use of the texts needs to be approved by the author(s) and by the Journal.