PRÁTICAS DE LEITURA DE EDUCANDOS JOVENS E ADULTOS: REFLEXÕES SOBRE OS PERCURSOS DE FORMAÇÃO DO LEITOR
DOI:
https://doi.org/10.5212/uniletras.v37i2.8179Keywords:
Práticas leitoras, Jovens e Adultos, Formação do leitorAbstract
Este trabalho tece reflexões sobre as práticas de leitura de educandos jovens e adultos, de uma escola pública brasileira, a fim de compreender os percursos de formação desses sujeitos-leitores. Para isso, delimitamos como objeto de análise as narrativas de uma turma de concluintes do Ensino Fundamental, na modalidade Educação de Jovens e Adultos (EJA), e adotamos como metodologia a abordagem experiencial, conforme estudos de Josso (2004; 2010). As narrativas biográficas dos jovens e adultos colaboradores evidenciaram que esses educandos associam, fortemente, a leitura às necessidades pragmáticas da vida e que suas práticas leitoras mantêm relação com atividades desenvolvidas dentro e fora da escola.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors that publish in the journal agree with the following terms:
a) The authors keep the copyright and grant to the journal the rights of the first publication, with the work simultaneously being licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with the recognition both of the authorship and the initial publication in this journal.
b) This journal provides immediate public access to all of its content, following the principle that making scientific knowledge freely available to the public provides greater worldwide democratization of knowledge. For more information about this approach, visit Public Knowledge Project, a Project that developed this system to improve the academic and public quality of research, distributing OJS as well as other softwares to support the publication system to public/open access to academic sources. Names and e-mail addresses in this website will be used exclusively for this journal purposes, not being available for other ends.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.