JORNADA PROFISSIONAL E ACADÊMICA: O Conflito e o Impacto na Qualidade de Vida no Trabalho
Abstract
The present study aims to analyze the impacts of the conciliation of the working journey with the academic journey in the quality of working life in university students, a relationship not deepened explored in academic studies. For that, a Survey was conducted and 226 valid answers were obtained from individuals who, at some point, had to reconcile work and study. The research sought to identify individuals' perceptions, regarding the hours worked, benefits offered, welfare activities, travel time to work and college, symptoms of fatigue, stress or depression, among other pertinent approaches to the theme. Based on the answers obtained, we identified that about 70% of the respondents believe that reconciling work and study impaired college performance, and an indication of various symptoms presented during the study and work period. In addition, ANOVA tests were performed in the sample, but it was not possible to state in a significant way that there is a relationship of QWL with the factors related to the double journey taken by the participants of the research. With this work, we seek to contribute to new studies that evaluate the physical and emotional exhaustion presented by students that reconcile study and work and the impacts that the double journey has on QWL.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Os autores são autorizados a assinarem contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada nesta revista (por exemplo, em repositórios institucionais ou capítulos de livros), com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista).
c) Os autores são estimulados a publicar e distribuir a versão online do artigo (por exemplo, em repositórios institucionais ou em sua página pessoal), considerando que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e as citações do artigo publicado.
d) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.