THE INFLUENCE OF MEANING OF MONEY IN ATTITUDE TO INDEBTEDNESS OF ACADEMICS IN GRADUATION COURSES OF ADMINISTRATION
Abstract
This research consists of verifying the defining factors in attitude to indebtedness in academics, of first and fourth years, of administration courses of southwest of Paraná, in the year 2017. It was utilized the technique of: factor analyses and multiple linear regression and the Wilcoxon test. The sample was composed of 561 academics. On the Meaning of Money Scale (MMS) were obtained ten factors for the first-year academics. And in relation to the Attitude to Indebtedness Scale, were obtained two factors. The influence of meaning of money on Payment Preference, for the first-year academics, obtained the following significant factors: Suffering, Culture, and Happiness. And for Domain, were found Conflict and Spirituality with influence. Seven factors were obtained from the MMS, and two for the Attitude to Indebtedness Scale, for the fourth-year academics. For these students, only one variable had an influence on Payment Preference factor, which was Spirituality. The Domain factor was determined by Falsity, Conflict and Happiness variables. No difference was identified between the first- and fourth- years’ academics in relation to the attitude to indebtedness, in other words, the first-year academics’ attitudes tend to be the same when they reach the fourth year. It highlights the importance of financial education from the earliest years of formal education. In short, it is believed that money have meanings, which goes far beyond the exchange, having cultural and social values.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Os autores são autorizados a assinarem contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada nesta revista (por exemplo, em repositórios institucionais ou capítulos de livros), com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista).
c) Os autores são estimulados a publicar e distribuir a versão online do artigo (por exemplo, em repositórios institucionais ou em sua página pessoal), considerando que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e as citações do artigo publicado.
d) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.