THE PROFESSIONALISM OF PUBLIC FUNCTION RELATED TO A NEW PUBLIC GOVERNANCE PERSPECTIVE
DOI:
https://doi.org/10.5212/Admpg.v.12.21105.005Abstract
This research relates the New Public Governance and the Schools of Government, to investigate whether the Schools of Government acting contributes to developing the employee performance in public administration related to the New Public Governance. It was conducted a qualitative research, a case study method was embraced with and a deep interview for data collection, with a state public employee and a federal public employee, who participated in courses at Schools of Government. Comprehending the speech, both were analyzed using the content analysis, in result some themes were identified: i) competencies; ii) development; iii) results; iv) efficiency; v) actualization; vi) training, all related to the interviewee history and associated with the literature review. It was inferred that the Schools of Government contribute to developing the employee performance in public administration because they promote knowledge training on theory, practice, explicit and tacit, the courses show new knowledge related to tasks which are done by the worker and help to develop needed competencies to do public service.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Lucileia Galdino Moreno, Juliane Sachser Angnes, Luciano Ferreira de Lima
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Os autores são autorizados a assinarem contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada nesta revista (por exemplo, em repositórios institucionais ou capítulos de livros), com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista).
c) Os autores são estimulados a publicar e distribuir a versão online do artigo (por exemplo, em repositórios institucionais ou em sua página pessoal), considerando que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e as citações do artigo publicado.
d) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.