DESENVOLVIMENTO DE UM EMPREENDIMENTO CERVEJEIRO E SEUS DESAFIOS ESTRATÉGICOS
DOI:
https://doi.org/10.5212/Admpg.v.14.23773.010Abstract
This article aims to evaluate the planning, execution and direction of the strategies of a microbrewery (brewpub), during the pandemic period, located in the interior of Paraná. A case study was carried out, operationalized through interviews with the three founding partners and participant observation with the collection of information in the place where the facts and phenomena happened. We identified from the analysis of the case particularities that involved the opening of the business in a scenario of inhibition and financial crisis experienced in the country, mainly with regard to food services with face-to-face service. In this pandemic scenario, it was evident that good management of resources and efficient marketing made it possible to open the venture with significant success. We notice that planning contributed to making decisions about strategy more quickly. It is concluded, therefore, that the strategy adopted by the entrepreneurs overcame the difficulties imposed by the pandemic and achieved, above all, its goals and objectives. However, it was also possible to observe the role of the management process, which at the same time was able to overcome the initial challenges of the pandemic, but that is now having difficulties in operating in a less volatile market.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Elizandra Machado Follmann, Liliane Canopf, Norma Brambilla, Neimar Follmann, Denise Raubber
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Os autores são autorizados a assinarem contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada nesta revista (por exemplo, em repositórios institucionais ou capítulos de livros), com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista).
c) Os autores são estimulados a publicar e distribuir a versão online do artigo (por exemplo, em repositórios institucionais ou em sua página pessoal), considerando que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e as citações do artigo publicado.
d) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.