LEADERSHIP, NETWORK INNOVATION AND INNOVATION LABORATORIES: AN EPISTEMOLOGICAL ANALYSIS
DOI:
https://doi.org/10.5212/Admpg.v.01.2503.012Abstract
This study performs epistemological and sociological analyzes to provide a multidimensional understanding of the themes of leadership, network innovation and innovation laboratories, based on a literature review and the choice of representative articles. The selected authors — Tõnurist, Kattel, Lember, Puttick, and Rodríguez and Grandinetti — were chosen due to their substantial contributions and varied perspectives on innovation in the public sector. The epistemological analysis identifies how specific methodologies and theories influence the authors' approaches, revealing an intersection of empiricism, rationalism, functionalism and constructivism, illustrating the complexity of the field. On the other hand, sociological analysis highlights how authors' cultural backgrounds and contexts shape their perspectives and approaches. The research reveals the need for integrated approaches that consider both theories and practices, and suggests an expansion of studies on leadership and public innovation in Brazil, where cultural and institutional particularities can offer new perspectives on the topic.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Vicente Moreira, Solange Maria da Silva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Os autores são autorizados a assinarem contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada nesta revista (por exemplo, em repositórios institucionais ou capítulos de livros), com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista).
c) Os autores são estimulados a publicar e distribuir a versão online do artigo (por exemplo, em repositórios institucionais ou em sua página pessoal), considerando que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e as citações do artigo publicado.
d) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
