OUTREACH ACTIVITIES IN THE CURRICULUM OF THE TEACHING DEGREE IN PHYSICS AT THE PASSO FUNDO UNIVERSITY

Authors

  • Jucelino Cortez Universidade de Passo Fundo - UPF http://orcid.org/0000-0001-8642-5605
  • Luiz Marcelo Darroz Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Cleci Terezinha Werner da Rosa Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Álvaro Becker da Rosa Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Carlos Ariel Samudio Perez Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Alisson Giacomelli Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Luiz Eduardo Spalding Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Juliano Cavalcanti Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Marivane de Oliveira Biazus Universidade de Passo Fundo - UPF
  • Marcelo da Silva Universidade de Passo Fundo - UPF

DOI:

https://doi.org/10.5212/Rev.Conexao.v.15.i2.0006

Keywords:

Outreach Activities, University Outreach Projects, Physics Teacher Education.

Abstract

This article aims to present the process of inclusion of outreach actions in the curriculum of the teaching degree in Physics at the Passo Fundo University, Rio Grande do Sul. In order to do so, the article tries to highlight the commitment the university has to the outreach activities as well as discuss the government guidelines related to the inclusion of outreach action in the curriculum of undergraduate courses. Another aspect presented in the article refers to the various conceptions of outreach activities, aiming to point out the understanding of university outreach activities as an essential aspect of academic education. In addition, the activities carried out in the aforementioned course are presented aiming to contribute to new discussions and analysis about this important theme for the teaching degree courses.

Author Biographies

Jucelino Cortez, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Doutorado em Educação em Ciências Quìmica da Vida e Saúde

Luiz Marcelo Darroz, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Doutorado em Educação em Ciências Quìmica da Vida e Saúde.

Cleci Terezinha Werner da Rosa, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professora da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Doutorado em Educação Cientifica e Tecnológica 

Álvaro Becker da Rosa, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Aluno de Doutorado da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Florianópolis - SC, Brasil.

Carlos Ariel Samudio Perez, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Doutorado em Física.

Alisson Giacomelli, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Aluno de Doutorado da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil.

Luiz Eduardo Spalding, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Doutorado em Engenharia Elétrica

Juliano Cavalcanti, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Mestrado em Ensino de Ciências e Matemática. 

Marivane de Oliveira Biazus, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professora da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Aluna de Doutorado da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil.

Marcelo da Silva, Universidade de Passo Fundo - UPF

Professor da Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo - RS, Brasil. Mestrado em Ensino de Ciências e Matemática. 

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Published

2019-04-29