A CURRICULARIZAÇÃO DA EXTENSÃO NO ÂMBITO DA UNIVERSIDADE ESTADUAL DO CENTRO-OESTE: PERCEPÇÕES DISCENTES
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rev.Conexao.v.19.21776.015Abstract
O novo paradigma que institui a curricularização de ações extensionistas em todos os cursos de graduação, coloca em evidência o papel da extensão na tríade organizacional das universidades brasileiras. No escopo dessa configuração, buscamos compreender como os acadêmicos do curso de licenciatura em matemática da Universidade Estadual do Centro-Oeste (UNICENTRO) percebem a curricularização da extensão a partir da experiência vivida com ela. A pesquisa se constituiu com a postura fenomenológica, cujo desdobramento revela percepções sobre as diferenças entre os contextos acadêmico e social-extensionista, evidenciadas pelas ações de extensão; percepções sobre os aspectos limitadores e, sobretudo, sobre os aspectos potencializadores, vistos e antevistos à medida que a extensão se consolide no referido curso como componente curricular.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
a) Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
b) By submitting an article to the Revista Conexão UEPG and having it approved, the authors agree to assign, without compensation, the following rights to the Journal: the rights of first publication and the rights to redistribute the article and its metadata to the indexing and reference services that the editors deem appropriate.
c) Readers are free to transfer, print out and use the articles published in the Journal, as long as there is always explicit mention to the author(s) and to the Revista Conexão UEPG and as long as there is no alteration of the original work. Any other use of the texts needs to be approved by the author(s) and by the Journal.