AS INTERAÇÕES ENTRE O ENSINO DE PUBLICIDADE E PROPAGANDA E A COMUNIDADE

Authors

  • Darciele Paula Marques Universidade Federal do Pampa
  • Flavi Ferreira Lisbôa Filho Universidade Federal do Pampa

Keywords:

Advertising practices, Unipampa, social function, university extension.

Abstract

The extension practices offered by universities are essential to students since it provides them a glimpse into social, cultural, ethical and humanistic aspects of society. Besides that, it helps them to mature academically and professionally. Thus, this article aims to share the experiences achieved during the course of Agency I and II, which are academic disciplines offered to students of Social Communication – Advertising and Publicity at Pampa Federal University - UNIPAMPA. The papers presented focus on producing, planning, transmitting, executing and evaluating advertising campaigns which satisfy the são-borjense demands.

Author Biographies

Darciele Paula Marques, Universidade Federal do Pampa

Graduanda em Comunicação Social – Habilitação em Publicidade e Propaganda da Universidade Federal do Pampa, monitora da disciplina de Agência I e II e membro do Grupo de Pesquisa Mídias, Artes e Narrativas em Contextos Fronteiriços ou Híbridos.

Flavi Ferreira Lisbôa Filho, Universidade Federal do Pampa

Doutor em Ciências da Comunicação, professor adjunto do Curso de Comunicação Social – Habilitação em Publicidade e Propaganda da Universidade Federal do Pampa, pesquisador líder do Grupo de Pesquisa Mídias, Artes e Narrativas em Contextos Fronteiriços ou Híbridos, coordenador das disciplinas de Agência I e II (2009)