AWAKENING THE PLEASURE OF READING: A LIBRARY WITH KNOWLEDGE AND FLAVOR

Authors

  • Bianka Pires André Universidade Estadual do Norte Fluminense
  • Samara Moço Azevedo Universidade Estadual do Norte Fluminense
  • Rosilani Balthazar da Silva Universidade Estadual do Norte Fluminense
  • Camille Auatt da Silva Universidade Estadual do Norte Fluminense
  • Layra do Espírito Santo Curty Universidade Estadual do Norte Fluminense

Keywords:

Reading, Elementary School, Students, Library.

Abstract

The purpose of this article is to share the results of an Outreach Project carried out in a Municipal School in Campos dos Goytacazes with 6th to 9th grade students during the 2013 school year. The project intended both to set up a library, as well as to analyze the type of relationship that students developed with reading. Data were generated through classroom observation, questionnaires and activities that stimulated reading. The results show that reading cannot be considered the mere passive decoding of words, but an activity that needs to be stimulated by family and teachers through “reading models”, as well as students’ freedom and flexibility to choose the themes they want to read.

Author Biographies

Bianka Pires André, Universidade Estadual do Norte Fluminense

Professora da Universidade Estadual do Norte Fluminense UENF), Brasil. Doutora em Educação pela Universidade de Barcelona, Espanha.

Samara Moço Azevedo, Universidade Estadual do Norte Fluminense

Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual do Norte Fluminense (UENF), Brasil.

Rosilani Balthazar da Silva, Universidade Estadual do Norte Fluminense

Aluna do curso de Mestrado em Cognição e Linguagem da Universidade Estadual do Norte Fluminense (UENF), Brasil.

Camille Auatt da Silva, Universidade Estadual do Norte Fluminense

Aluna do curso de Mestrado em Cognição e Linguagem da Universidade Estadual do Norte Fluminense (UENF), Brasil

Layra do Espírito Santo Curty, Universidade Estadual do Norte Fluminense

Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual do Norte Fluminense UENF), Brasil.

Published

2015-08-11