THE ACADEMIC LEAGUE OF UROLOGY OF PARÁ AS A TOOL FOR PROFESSIONAL FORMATION, EDUCATION AND HEALTH PROMOTION - DOI: 10.5212/Rev.Conexao.v.13.i1.0014

Authors

  • Joacy Pedro Franco David Universidade Federal do Pará - UFPA
  • André Marcellino Tavares da Silva Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Dyanara Stéphany Lemos Santos Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Matheus Rocha Gonçalves Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Suzane Cristina de Lima Filgueira Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Vinicius Marques de Moraes Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Amanda Cristina da Costa Lobato Centro Universitário do Pará - CESUPA
  • Camila Pessoa de Vasconcelos Centro Universitário do Pará - CESUPA
  • Uelses Maia Mendes Junior Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Charles Alberto Villacorta de Barros Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Herick Pampolha Huet de Bacelar Universidade do Estado do Pará - UEP

DOI:

https://doi.org/10.5212/Rev.Conexao.v.13.i1.0014

Keywords:

urology, outreach, academic league.

Abstract

The men’s health promotion as well as health education for the general population are still poorly addressed by universities on undergraduate courses of Medicine. In order to close de gap between medical students and an extremely important area for the formation of health professionals, it was conceived a project by Liga Acadêmica de Urologia do Pará (Academic League of Urology of Pará, Brazilian acronym LAUPA) in order to fulfill this gap. Through the project, the league members conducted several activities such as: training lectures; clinical care and men’s health promotion through the event Novembro Azul (Blue November), in 2015; sexual education courses to adolescents; participation, along with Associação Brasileira de Urologia (Brazilian Society of Urology – Brazilian acronym BSU), in the television program Bem Estar (Well Being). Such activities contributed to introduce the league members to the community, to provide health care for the general population and to demonstrate the transformative role of health professionals in society.

Author Biographies

Joacy Pedro Franco David, Universidade Federal do Pará - UFPA

Aluno de graduação da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil.

André Marcellino Tavares da Silva, Universidade Federal do Pará - UFPA

Aluno de graduação da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil.

Dyanara Stéphany Lemos Santos, Universidade Federal do Pará - UFPA

Aluna de graduação da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil.

Matheus Rocha Gonçalves, Universidade Federal do Pará - UFPA

Aluno de graduação da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil.

Suzane Cristina de Lima Filgueira, Universidade Federal do Pará - UFPA

Aluna de graduação da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil.

Vinicius Marques de Moraes, Universidade Federal do Pará - UFPA

Aluno de graduação da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil.

Amanda Cristina da Costa Lobato, Centro Universitário do Pará - CESUPA

Aluna de graduação do Centro Universitário do Pará  (CESUPA), PA - Brasil.

Camila Pessoa de Vasconcelos, Centro Universitário do Pará - CESUPA

Aluna de graduação do Centro Universitário do Pará  (CESUPA), PA - Brasil.

Uelses Maia Mendes Junior, Universidade Federal do Pará - UFPA

Aluno de graduação da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil.

Charles Alberto Villacorta de Barros, Universidade Federal do Pará - UFPA

Professor da Universidade Federal do Pará (UFPA), PA - Brasil. Doutorado em Ciências.

Herick Pampolha Huet de Bacelar, Universidade do Estado do Pará - UEP

Professor da Universidade do Estado do Pará (UEP),  PA - Brasil. Doutorado em Medicina.

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Published

2016-12-21