ELABORACIÓN DE CUENTOS DIDÁCTICOS Y EMPLEO DE OTRAS ESTRATEGIAS PARA LA EDUCACIÓN EN EL USO ADECUADO DE LOS MEDICAMENTOS A NIÑOS DE NIVEL INICIAL Y PRIMARIO
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rev.Conexao.v.17.19637.75Resumen
The objective of this work is narrating our actions in teaching the Medicines Rational Use, framed in successive outreach projects through different participatory activities aimed at 3–12-year-old children. We use the own stories "The great adventure" and "The adventures of Caramelín and Capsulín", an educational talk and the games "Post-race" and "Alphabet soup" adapted to the theme. Through these educational methods, the vitality of children is taken advantage of, favoring their participation, and improving the learning process. The training is based on providing tools so that children do not confuse medicines with sweets, on discouraging the practice of self-medication, encouraging consultation with the doctor, and associating the acquisition of medicines with the pharmacy office. All the activities reflect a great attraction, resulting in a great attachment of the children to the proposed slogans.
Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Ao submeter um artigo à Revista Conexão UEPG e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
c) Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Conexão UEPG e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.