Vladimir Carvalhos Sertões and I
DOI:
https://doi.org/10.5212/RIF.v.21.i47.0012Keywords:
entrevista, cultura popular, Vladimir Carvalho, Sebastião Guilherme Albano, sertões, cinema, new journalismAbstract
This interview is a product of two meetings in may 2022 in Brasilia and a third one via GoogleMeet, when Vladimir Carvalho offered a masterclass in the openning of a seminar hold by Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). We took advantage of the presential meetigns aiming at carry on structured or semistructure dialogues (interviews) as we walked by the streets, blocks and his own archive instituton in Brazil´´´'s capital, where he stoks a great amount of visual documents generated by his working as film-maker, together with letters, books, posters and audiovisual materail from all over the world. Our peripathetic trail was crossed by a sort of dialogue in which during our vivid walking observations of modernists buildings and the live images refered by Carvalho I tried to process as a knowledge came both from historic monumental facts and personal memory with the powerfull traces of turning into a hybrid discoursibe genre between journalism and scientific modes. Given the strong Northeastern origins he bears as a stand point, folk manifestations from Sertão and the Coast side of his regions, culture industry popular and national geopolitical which displaced millios from the North to the Brasila region were both the traces what outlined his works as an artist and, consequently, our conversation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
Os autores são responsáveis, em qualquer que seja o formato do texto, pelas opiniões expressas ou indiretas presentes em seus respectivos trabalhos, não endossáveis pelo Conselho Editorial e pelos editores da Revista, bem como pela autenticidade do trabalho. Ao publicar trabalhos na Revista Internacional de Folkcomunicação, os autores cedem automaticamente os direitos autorais à publicação para veiculação das produções acadêmicas, sem ônus para a Revista. Os autores detêm os direitos autorais do texto para o caso de publicações posteriores e concedem à Revista Internacional de Folkcomunicação o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta Revista. Por serem publicados em revista de acesso livre, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em atividades educacionais e não-comerciais, sendo permitida a publicação simultânea em repositórios institucionais.