‘Without ceasing to speak our language and without letting our culture die’
An interview with Cláudia Ferraz, from the Wayuri Network of Indigenous Communicators of Rio Negro/AM
DOI:
https://doi.org/10.5212/RIF.v.23.i50.0012Abstract
During the COVID-19 pandemic, the popularization of podcasts was crucial for the protection and survival of population groups that have historically had their relevance and needs relegated to the background in news production, marginalized by conventional communication. In an interview with the International Journal of Folkcommunication, Cláudia Ferraz, from the Wanano people, tells how the Wayuri Network of Indigenous Communicators of Rio Negro carries out essential work to strengthen the region's indigenous cultures, recognized and awarded for its effectiveness during the global health crisis and which continues to reinvent itself to keep up with technological developments while preserving its roots and native languages.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
Os autores são responsáveis, em qualquer que seja o formato do texto, pelas opiniões expressas ou indiretas presentes em seus respectivos trabalhos, não endossáveis pelo Conselho Editorial e pelos editores da Revista, bem como pela autenticidade do trabalho. Ao publicar trabalhos na Revista Internacional de Folkcomunicação, os autores cedem automaticamente os direitos autorais à publicação para veiculação das produções acadêmicas, sem ônus para a Revista. Os autores detêm os direitos autorais do texto para o caso de publicações posteriores e concedem à Revista Internacional de Folkcomunicação o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta Revista. Por serem publicados em revista de acesso livre, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em atividades educacionais e não-comerciais, sendo permitida a publicação simultânea em repositórios institucionais.




















