As Trajetórias de Vida FormaçãoProfissão de Ella, Filomena, Maria e Sol
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rlagg.v.13.i1.0005Abstract
This article brings the reflections, writings and socio-spatial academic trajectories of Ella, Filomena, Maria and Sol: four black professors working in the geography teaching at Geography’s Department of brazilian public universities. To listen to their narratives, we chose the methodologies of life history and intersecionality. Were used the following research instruments: questionnaire, semi-structured interview and academic autobiographical memorial – written by the professors. The results show the importance of analyzing the different socio-spatial trajectories of black professors to understand what it means to be a black woman in a public university within the Geography course.
Downloads
Published
Versions
- 2022-07-21 (2)
- 2022-07-02 (1)
Issue
Section
License
Português
A Revista Latino-americana de Geografia e Gênero não detém direitos autorais e os(as) autores(as) têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução, desde que os devidos créditos sejam dados à Revista Latino-americana de Geografia e Gênero.
Español
La Revista Latinoamericana del Geografía y Género no retendrá el copyright de los trabajos publicados. Los autores tienen permiso para la publicación de la contribución en otra medio, materia impresa o digital, en portugués o en otra traducción, desde que los créditos tenidos sean dados a la Revista Latinoamericana del Geografía y Género.
English
Latin American Journal of Geography and Gender does not retain the author rights. The author’s get permission to publish the contribution in other medias, printed or digital, itmay be in Portuguese or translation, since the publication is credited to Latin American Journal of Geography and Gender.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.