ESTRATÉGIAS UTILIZADAS POR UM APLICATIVO DE DELIVERY PARA CAPTAÇÃO DE CLIENTES EM E-COMMERCE
DOI:
https://doi.org/10.5212/Admpg.v.13.21764.008Abstract
Restaurants are inserted in a competitive environment, always seeking to attract new customers to serve. With the advancement of technologies; emergence of e-commerce and due to the pandemic scenario, delivery applications have become an opportunity for restaurants to migrate to the internet and reach more people. The objective of this research is to know the strategies used by a delivery application, in order to understand how restaurants attract customers in the city of Manhuaçu (MG), to evaluate if the public perceives such actions of the application. A qualitative and quantitative research was carried out, with questionnaires and interviews with the main actors involved: responsible for the application, restaurants use the platform and final consumers. This study allowed us to know strategic actions of restaurants within the delivery application, the flow of information that users have access to, as well as the behavior and criteria of consumers. The final consumers presented a greater perception of value based on promotional discounts, the payment method, ease of use and the fact of making purchases without leaving home. Restaurants understand as main positive aspects the speed in using more e-commerce; the increase of transactions from the use of the application; possibility of serving a greater number of users. It is also considerable the dissatisfaction of final consumers with the delay of delivery of orders, a fact that should be reviewed by organizations.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Reginaldo Adriano de Souza, Emanuelly Barbosa de Souza, Rita de Cássia Martins de Oliveira Ventura, Lilian Beatriz Ferreira Longo, Luiz Gustavo Leite Souza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Os autores são autorizados a assinarem contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada nesta revista (por exemplo, em repositórios institucionais ou capítulos de livros), com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista).
c) Os autores são estimulados a publicar e distribuir a versão online do artigo (por exemplo, em repositórios institucionais ou em sua página pessoal), considerando que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e as citações do artigo publicado.
d) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.