DOCÊNCIA NA CIBERCULTURA: RELATOS DE UMA EXPERIÊNCIA EXTENSIONISTA
DOI:
https://doi.org/10.5212/Rev.Conexao.v.17.17356.51Resumen
The outreach project "Teachers´ work in cyberculture: reflections on teaching in the digital culture" carried out in 2018, emerged in order to discuss the inclusion of digital technologies in pedagogical practice, including undergraduate students of the Jaguarão -RS campus and also undergraduate graduates and teachers of Basic Education. It aimed to reflect about the inclusion of digital technological resources in the classroom, searching for alternatives to change pedagogical practice and deepen the discussion about the theme and its relation with education. The methodology involved initially readings of authors such as Santaella (2013) and Santos (2015) followed by the creation of workshops based on the demands of the participating group in order to build a sound theoretical support related to the concepts of Cyberculture in teacher education. The project provided students with the opportunity for an essential discussion about the importance of digital technologies in schools as strong allies for education.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Ao submeter um artigo à Revista Conexão UEPG e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
c) Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Conexão UEPG e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.