The folkcommunicational narratives of the popular museum Sítio do Cajueiro Pedra da Fé in Barcelona (Rio Grande do Norte, Brazil)
DOI:
https://doi.org/10.5212/RIF.v.16.i36.0005Abstract
ABSTRACT We present results of researchs first phase whose purpose was: To raise, classify, describe and analyze, in a general context, the messages contained in the folkcommunicacional narratives, from the exhibited pieces, in the popular museum Sítio do Cajueiro Pedra da Fé in Barcelona, Rio Grande do Norte, Brazil. We apply them ethodological and conceptual strategy of symbolic cartography, from the perspective of the iconic Folkcommunication, proposing a taxonomy of museums componente elements. We infer that the museum presentes it self as na intermediar of the patrimonialization of local memory, playing an active role as an agent that produces cultural meanings capable of perpetuating the identity of Barcelonas people, and can also be seen, by the character of a popular initiative, as a folk-communicational repository. KEY-WORDS Folkcommunication; Museum; Patrimony; Social Memory; Symbolic Cartography.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
Os autores são responsáveis, em qualquer que seja o formato do texto, pelas opiniões expressas ou indiretas presentes em seus respectivos trabalhos, não endossáveis pelo Conselho Editorial e pelos editores da Revista, bem como pela autenticidade do trabalho. Ao publicar trabalhos na Revista Internacional de Folkcomunicação, os autores cedem automaticamente os direitos autorais à publicação para veiculação das produções acadêmicas, sem ônus para a Revista. Os autores detêm os direitos autorais do texto para o caso de publicações posteriores e concedem à Revista Internacional de Folkcomunicação o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta Revista. Por serem publicados em revista de acesso livre, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em atividades educacionais e não-comerciais, sendo permitida a publicação simultânea em repositórios institucionais.