ESPAÇO E NAÇÃO NA PROPAGANDA POLÍTICA DO "MILAGRE ECONÔMICO"

Authors

  • Luis Fernando Cerri Universidade Estadual de Ponta Grossa - UEPG

Keywords:

Ensino de história, publicidade, consciência histórica, regime militar, milagre econômico, History teaching, propaganda, historical consciousness, brazilian military regime, economic miracle

Abstract

This paper discusses the advertisement as source for the history teaching and historical consciousness research, from the case of the annoucements that were related to the Brazilian nation and its space during the "Milagre Econômico" (1969 73).

Author Biography

Luis Fernando Cerri, Universidade Estadual de Ponta Grossa - UEPG

Doutor em Educação (Metodologia do Ensino de História). Professor do DEMET - Universidade Estadual de Ponta Grossa e membro do Grupo Memória Pesquisa do Ensino da História, da Faculdade de Educação da Unicamp.

Published

2007-09-24

How to Cite

CERRI, L. F. ESPAÇO E NAÇÃO NA PROPAGANDA POLÍTICA DO "MILAGRE ECONÔMICO". Revista de História Regional, [S. l.], v. 5, n. 2, 2007. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/rhr/article/view/2106. Acesso em: 4 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos