Indicação Geográfica e educação não-formal em comunidades tradicionais: uma proposta de oficinas colaborativas.
Keywords:
Educação não-formal, Indicação Geográfica, Comunidades.Abstract
O artigo apresenta a proposta da realização oficinas de Educação não-formal para instrumentalização das comunidades no conhecimento das Indicação Geográficas (IGs), tendo como parâmetros: o levantamento de suas potencialidades (produtos); a viabilidade real de comercialização, tendo em vista o regulamento de uso requerido pelo Instituto Nacional de Propriedade Industrial (INPI) e o empoderamento dos agentes sociais através do reforço de sua autonomia e ação coletiva.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista Terr@ Plural will obtain the auctorial rights for all published texts. This also implies that the text can be published anywhere in the world, including all rights on renewal, expansion, and dissemination of the contribution, as well as other subsidiary rights. The authors get permission to publish the contribution in other media, printed or digital, it may be in Portuguese or translation since the publication is credited to Revista Terr@ Plural. It allows the self-archiving of published articles in institutional repositories, thematic repositories, or personal web pages in the pdf version downloaded from the journal's site.