O Fórum Nacional de Professoras e Professores de Extensão Rural e a Relação com as Políticas de ATER: conversa com Sonia Bergamasco e Eros Mussoi.
Main Article Content
Abstract
This work presents the synthesis of a dialogue with two rural extension teachers who, along with other, were fundamental in the articulations that resulted in the constitution of the National Forum of Rural Extension Teachers (Forum), namely: the professora Sonia Maria Pessoa Pereira Bergamasco and professor Eros Marion Mussoi. Conducted in the form of an interview, the dialogue aimed to register and understand the history of the construction of the Forum and analyze its relationship with the Technical Assistance and Rural Extension Policies (ATER). The central question that guided the reflection was: How did the relationship between the Forum and the construction of policies for ATER develop? The work presents the process of constitution of the Forum over time and its interface with the construction of ATER policies in addition to pointing out the contributions to the teaching of rural extension in agricultural science courses.
Metrics
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas. Os nomes e endereços de e-mail neste site serão usados exclusivamente para os propósitos da revista, não estando disponíveis para outros fins.
This journal provides open any other party.
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR.