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Authors

DOI:

https://doi.org/10.5212/RIF.v.20.i44.0008

Abstract

This article discusses the importance of using folk marketing in the business context and the need for organizations to manage cultural marketing in business settings. The marketing information system assumes a relevant role in monitoring the company results, by searching and capturing, evaluating and selecting, treating, condensing, indexing, analyzing, interpreting, classifying, storing, recovering, transmitting, and disseminating data and information from the external and internal environments, pertinent and relevant for decision making in the business world. This article discusses the importance of using folk marketing in the business context and the need for organizations to manage cultural marketing in business settings. The marketing information system assumes a relevant role in monitoring the company results, by searching and capturing, evaluating and selecting, treating, condensing, indexing, analyzing, interpreting, classifying, storing, recovering, transmitting, and disseminating data and information from the external and internal environments, pertinent and relevant for decision making in the business world. Folk marketing, a branch of the folk communication theory, is based on the assumption that cultural manifestations add value to the organization's communication with its target audience and, consequently, impose a marketing prerogative.

Author Biography

ANA PAULA ALMEIDA MIRANDA, 61999818283

Jornalista (12143/DF) e Publicitária (864/DF) - Bacharel em Comunicação Social (2010), Especialista em Marketing (2013) - MBA em Gestão de MKT, Mestre em Comunicação (2018). Doutoranda em Comunicação (PUC-RS/2021). Escritora. Pesquisadora de comunicação mercadológica. Sócia da Rede Folkcom. Exerceu atividade de Assessoria em Comunicação / Imprensa na Fundação Astrojildo Pereira -FAP, na Secretaria de Articulação Nacional - SAN, representação do Governo de Santa Catarina em Brasília. Atualmente está assessora de comunicação na Câmara dos Deputados. Tem experiência na área de Consultoria de Comunicação Estratégica, com ênfase em marketing político, comunicação organizacional, planejamento estratégico, publicidade corporativa, e endomarketing para pequenas empresas. Esteve docente da Graduação em Comunicação Social no Centro Universitário Estácio de Brasília para as habilitações: Publicidade e Propaganda e Jornalismo (2014/2017). Orientou Trabalhos de Conclusão de Curso (TCC) e ministrou as seguintes disciplina: Planejamento e Gestão do Processo Publicitário (PGPP), Introdução às Profissões em Comunicação, Comunicação e Política, Projeto Experimental Planejamento de Campanha, Projeto Experimental Promoção de Vendas e Merchandising, Projeto Experimental Campanha de Produto, Projeto Experimental Plano de Negócio em Comunicação, Planejamento e Organização de Eventos, Comunicação e Fundamentos de Marketing. É membro do Movimento de Comunicadores do Brasil (MCB). Está Diretora de Comunicação da Associação de Síndicos e Síndicos Profissionais (ABRASSP) - trabalho voluntário. Desenvolve pesquisas nas seguintes áreas de estudo: Comunicação e Cultura Popular, Comunicação Organizacional, Publicidade Institucional e Publicidade Comercial e Economia criativa. Foi finalista do Concurso: Professor IMPRENSA pela Região Centro-oeste (Dez. 2016). Possui capacidade de assumir riscos, boa comunicação e oratória, gerenciamento de recursos, capacidade de motivação, organização e planejamento, perseverança e constância, trabalho em equipe liderança. E-mail: paulamiranda.comunicacao@gmail.com Telefone / WhatsApp: (61) 999818283

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Published

2022-07-23

How to Cite

MIRANDA, A. P. A.; DORNELLES, B. . Português: Português. Revista Internacional de Folkcomunicação, [S. l.], v. 20, n. 44, p. 143–158, 2022. DOI: 10.5212/RIF.v.20.i44.0008. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/20578. Acesso em: 3 jul. 2024.