Recent theoretical developments in multiscalar studies of education policies
DOI:
https://doi.org/10.5212/retepe.v.9.23574.008Abstract
In a scenario of intensification of globalization, the field of comparative education has been challenged to review its epistemological, theoretical and methodological schemes, particularly for the study of educational policies. This requires taking into account the participation of a multiplicity of state and non-state agencies at different scales (supranational, national, subnational) that constitute and dispute a global agenda of educational policies and reforms. The objective of this work is to discuss a series of recent theoretical developments from the field of comparative and international education that address multiscalar interactions in the formation of educational policies. We seek to identify what conceptual tools are proposed in these approaches and their similarities and differences with respect to the predominant approaches (world culture; international political economy; and variations of contextualist approaches). To do this, we resorted to a review of the literature published in specialized academic journals in the period 2015-2023. Eight articles were analized that, together, propose approaches characterized by adhering to the “mobility turn” in policy analysis, questioning the hierarchical or binary relationship between the global and the national/local, and emphasizing processes of continuous becoming and recontextualization of policies.
Keywords: Theoretical approaches. Globalization. Education policies. Multiscalarity. Policy mobility.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamentodo trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
__________
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
2. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
3. Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).
__________
If the article is accepted for publication, copyright of this article will be vested in the The Journal of Theoretical and Epistemological Studies on Education Policy.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.