Bernard Safran’s Medea

a tragic image of the American Dream

Authors

Abstract

This article aims to analyze Bernard Safran’s Medeia painting (1964) from two perspectives: the first seeks to trace in Safran’s painting a dialogue with the cultural memory around the images of Medeia, and the second examines the interpretation that Safran’s version addresses a tragic side of the American Dream in relation to what Betty Friedan called “The Problem That Has No Name”.

Downloads

Metrics

PDF views
382
May 04 '21May 07 '21May 10 '21May 13 '21May 16 '21May 19 '21May 22 '21May 25 '21May 28 '21May 31 '21Jun 01 '2110
| |

Author Biography

Mateus Dagios (UFRGS), História pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutor em História. Possui graduação em História - Licenciatura pela Universidade Federal do Rio Grande (2007), especialização em Estudos Clássicos pela Universidade de Brasília e Cátedra UNESCO Archai (2013), mestrado em História pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2012) e doutorado em História pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2019).

Published

2021-05-04

Issue

Section

Dossiê | Special Issue | Dossier