ANÁLISE DE DESEMPENHO DOCENTE EM CURSO DE ADMINISTRAÇÃO À DISTÂNCIA
Abstract
The internal resources of an organization are fundamental to its performance in the market. The Resource-Based View (VBR) considers that an organization's resources are critical to achieving competitive advantage. As in Universitys professors have a prominent role, as they actively work in the teaching and learning process, and for this reason they are considered important resources for such organizations. Thus, the aim of this article is to develop a preliminary model that makes it possible to analyze the professors performance who work in the distance education (EaD). This qualitative research is used to collect data from interviews with course coordinators and professors from IES teaching in the distance education mode. From the operationalization of the model as preliminary results, it was identified that the model made it possible to outline teaching performances. Regarding the items that make up the model, it was observed that the 'pedagogical training' showed better results, with a performance level classified as above market. While the items: 'teaching practice' and 'academic qualification' presented performances at the market level. The research allowed participants to observe the professor performance profiles in the items that make up the model. Thus, the proposed preliminary model offers participants parameters in relation to the market in which they operate.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Os autores são autorizados a assinarem contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada nesta revista (por exemplo, em repositórios institucionais ou capítulos de livros), com reconhecimento da sua autoria e publicação inicial nesta revista).
c) Os autores são estimulados a publicar e distribuir a versão online do artigo (por exemplo, em repositórios institucionais ou em sua página pessoal), considerando que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e as citações do artigo publicado.
d) Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros softwares de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.