Didactics and pedagogy of the field diary in the formation of the Social Worker

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Joyce Vieira da Costa
Miriam Krenzinger Guindani

Abstract

This article discusses the contributions of the field diary for the social worker’s training process, starting with excerpts from the diary of a student. We argue that it is necessary to promote a broad debate on the issues raised around the field diary, for example, who may read it and how can it be used on the tripod teaching, research and extension training.

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COSTA, J. V. da; GUINDANI, M. K. Didactics and pedagogy of the field diary in the formation of the Social Worker. Emancipação, Ponta Grossa - PR, Brasil., v. 12, n. 2, p. 265–278, 2013. DOI: 10.5212/Emancipacao.v.12i2.0008. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/emancipacao/article/view/3404. Acesso em: 5 oct. 2024.
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Artigos
Author Biographies

Joyce Vieira da Costa, Instituto Nacional de Seguro Social

Assistente Social da Agência da Previdência Social de Petrópolis, formada na Escola de Serviço Social da Universidade Federal do Rio de Janeiro. Este artigoé resultado de  um trabalho de conclusão de curso defendido em agosto de 2008 na escola de serviço Social da Universidade Federal do Rio de Janeiro.

Miriam Krenzinger Guindani, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Docente da UFRJ e doutora em Serviço Social. Participou deste trabalho na condição de orientadora acadêmica.

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