The constitution of the businessman in the career plans of teaching professionals: a proposal for an analytical matrix
DOI:
https://doi.org/10.5212/retepe.v.8.21754.011Abstract
The objective of this work is to propose a matrix that helps researchers to take the Career and Compensation Plans (Planos de Carreira e Remuneração – PCR) of teaching professionals as a way for the public power to contribute to the constitution of the entrepreneurial man, as opposed to a PCR that understands that the statutory qualities for access, attractiveness and professional progress value the server based on the actions of protection and expansion of the career conditions offered by the State itself. The aspects that underlie the literature around the theme move towards the construction of PCR that promote the attractiveness, permanence and security in the profession, in opposition to the neoliberal dictates, which aim to make the worker an entrepreneur of himself, extending the logic of the market business to human relations. The indications of this study understand that the PCR have the potential to constitute, in the public educational scope, businessmen in the neoliberal logic, a fact that supports the methodological proposal discussed in this text.
Keywords: Education policy. Teacher appreciation. Neoliberalism. Entrepreneurship. Career plans.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamentodo trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
__________
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
1. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
2. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
3. Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).
__________
If the article is accepted for publication, copyright of this article will be vested in the The Journal of Theoretical and Epistemological Studies on Education Policy.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.