School Physical Education in covid-19 times: sport teaching and megaevent stopping

Main Article Content

Leonardo Carlos de Andrade
https://orcid.org/0000-0002-0324-6079
Regina Queiroz Silva
http://orcid.org/0000-0002-5668-1664
Eugênio Lopes dos Santos Junior
https://orcid.org/0000-0002-5030-1245

Abstract

Faced with the expansive scenario of Corona Virus (CoVID-19), schools in Goiânia suspended their face-to-face activities and therefore took over remote classes as aegis. This article aims to expose the theoretical and methodological elements of an experience developed by the Physical Education discipline in the light of a historical-critical framework, within Basic Education, amid social distance. We take as a central part of the didactic process the paralysis of sporting events and the ethical dilemma implicit in this action. The determining categories for this mediation were content, form and recipient, in addition to the field object that is Corporal Culture. We understand that despite the success of the didactic proposal, we encounter too many obstacles, so we legitimize the provisional (and improvised) nature of remote classes and emphasize the importance of regular and face-to-face schools.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
ANDRADE, L. C. de; SILVA, R. Q.; SANTOS JUNIOR, E. L. dos . School Physical Education in covid-19 times: sport teaching and megaevent stopping. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–8, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.15428.024. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/15428. Acesso em: 23 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Leonardo Carlos de Andrade, Universidade Federal de Goiás - UFG

Especialista em Educação Física Escolar e Mestrando em Educação Física. Professor do Instituto Federal Goiano.

Regina Queiroz Silva, Serviço Social do Comércio - SESC

Professora de educação física, formada na Universidade Federal de Goiás em 1998, pós-graduada (lato sensu) em educação física escolar em 2002 e pós-graduanda (lato sensu) em Movimento humano, atuo no Centro Educacional Sesc Cidadania com o ensino fundamental séries inicias e no Interschool Brasil com o ensino fundamental séries finais.

Eugênio Lopes dos Santos Junior, Universidade Paulista Unip - Fractal

Professor licenciado em educação física  pela Universidade Federal de Goiás, bacharel em educação física pela Faculdade União de Goyazes, Especialista em Educação Física Escolar pela Universidade Federal de Goiás - RC e Mestrando no programa de Pós Graduação em Educação Física da Universidade Federal de Goiás. Atua na docência universitária na Universidade Paulista - Unip.