Training in Child and Youth Mental Health: building knowledge with Multifunctional Resource Room teachers

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Dr.ª Sarah Raquel Almeida Lins
https://orcid.org/0000-0001-5271-728X
Dr.ª Carolina Elisabeth Squassoni
https://orcid.org/0000-0002-0830-6667
Dr.ª Thelma Simões Matsukura
https://orcid.org/0000-0003-3812-3893

Abstract

 


The diversity that is present in the school context and the preparation of teachers to deal with such demands has been the subject of several studies on the field. In this sense, this report aims to present a proposal for continuing education on child and youth mental health carried out with teachers from multifunctional resource rooms linked to the public teaching network of two municipalities in the State of São Paulo, Brazil, which was developed from the prior identification of demands of teachers on the subject. The training was organized through in person and distance activities that totaled 30 hours, and addressed: mental health, child and youth mental health and psychological distress; risk and protective factors; school as a place of life and learning; action strategies at school; child and youth care network. It is concluded that offering tools so that teachers can deal with everyday demands can contribute to the advancement of school inclusion of children and adolescents in psychological distress.


 

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How to Cite
LINS, S. R. A.; SQUASSONI, C. E.; MATSUKURA, T. S. . Training in Child and Youth Mental Health: building knowledge with Multifunctional Resource Room teachers. Olhar de Professor, [S. l.], v. 26, p. 1–17, 2023. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.26.21440.023. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/21440. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Artigos em fluxo contínuo
Author Biographies

Dr.ª Sarah Raquel Almeida Lins, Universidade de Brasília - UnB

Terapeuta Ocupacional. Mestrado em Terapia Ocupacional e Doutorado em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Docente adjunta do curso de Terapia Ocupacional da Faculdade de Ceilândia -Universidade de Brasília (UnB).

Dr.ª Carolina Elisabeth Squassoni, Centro de Atenção Psicossocial de São Carlos - SP

Graduação em Terapia Ocupacional pela Universidade Federal de São Carlos - UFSCar (2006). Mestrado (2009) e Doutorado (2012) em Educação Especial pela UFSCar. Pós-Doutorado (2017) pelo Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional da UFSCar. 

Dr.ª Thelma Simões Matsukura, Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Professora Titular / Professora Sênior da Universidade Federal de São Carlos/ Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional. Pós-doutorado em Saúde Pública / USP (2012) e Estágio Sênior  junto a Università Degli Studi di Perugia - Dipartimento di Filosofia, Scienze Sociali, Umane e della Formazione, Itália (2017).

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