Education work possibilities and challenges in the pandemic times: a significant experience at the Faculdade do Nordeste da Bahia

Main Article Content

Jose Batista de Souza
http://orcid.org/0000-0001-9722-8818
Daniele Santana de Melo de Melo
https://orcid.org/0000-0003-3727-2061
Suely Cristina Silva Souza
https://orcid.org/0000-0003-1198-698X

Abstract

The COVID-19 pandemic has been a target of concern for several social sectors, such as education. Thus, this work aims to show how Faculdade do Nordeste da Bahia has reinvented itself to overcome the barriers of physical distance and the creativity of its professors to offer licensors a more qualified training process until the return of the presential classes. This is a qualitative research involving teachers from the Pedagogy course, from March 26 to June 10, 2020. The theoretical framework used includes Moran (2003), Santos (2005), Schlemmer and Moreira (2020), Silva (2008), Silveira (2001), among others. Despite being preliminary, the results have pointed to the creativity of professors and a greater concern for the use of Digital Information and Communication Technologies - TDIC in favor of teaching.


 

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
SOUZA, J. B. de .; MELO, D. S. de M. de .; SOUZA, S. C. S. . Education work possibilities and challenges in the pandemic times: a significant experience at the Faculdade do Nordeste da Bahia. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–25, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.15952.041. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/15952. Acesso em: 23 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Artigos em fluxo contínuo
Author Biographies

Jose Batista de Souza, FACULDADE DO NORDESTE DA BAHIA

Mestre em Letras pela Universidade Federal de Sergipe - UFS. Professor das Redes Municipal e Estadual da Bahia e da Faculdade do Nordeste da Bahia - FANEB. Membro do Grupo de Pesquisa Educação e Contemporaneidade (EDUCON)/UFS, do Grupo de Estudos e Pesquisas em Formação de Professores e Tecnologias da Informação e Comunicação/FOPTIC/UFS, e do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Paidéia/FANEB.

Daniele Santana de Melo de Melo, FACULDADE DO NORDESTE DA BAHIA

Mestre em Educação pela Universidade Federal de Sergipe – UFS. Professora da Faculdade do Nordeste da Bahia – FANEB. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Paidéia/FANEB e do Grupo de Pesquisa e Estudos em Educação Ambiental GEPEASE-UFS/CNPq.

Suely Cristina Silva Souza, FACULDADE DO NORDESTE DA BAHIA

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Sergipe - UFS. Professora da Faculdade Maurício de Nassau de Aracaju -SE e da Faculdade do Nordeste da Bahia- FANEB. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Paidéia/FANEB e do Grupo de Pesquisa Disciplinas Escolares: História, Ensino e Aprendizagem (DEHEA/UFS/CNPq), do Instituto Histórico e Geográfico de Sergipe.