Experience report: the construction of knowledge-doing networks through interwoven voices on and through the quotidian in Covid-19 times

Main Article Content

Elizandra Neves de Carvalho
https://orcid.org/0000-0003-2711-7981

Abstract

This paper aims to introduce the report of my experience as an Elementary English Teacher in a public school, describing the construction of an interdisciplinary work, which has been taking because of class suspension due to Covid-19 pandemic. A dialogue with Freire and Certeau, specially, is proposed to tackle both the social role of school and the curriculum built on and through the quotidian, in an attempt to make new considerations about the teaching/learning process, aiming its adjustment, considering the social-historical moment we are going through.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
NEVES DE CARVALHO, E. Experience report: the construction of knowledge-doing networks through interwoven voices on and through the quotidian in Covid-19 times. Olhar de Professor, [S. l.], v. 23, p. 1–5, 2020. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.23.2020.16025.209209226587.0615. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/16025. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 1)
Author Biography

Elizandra Neves de Carvalho, Prefeitura Municipal de Campinas

Mestre em Educação pela Universidade Estadual de Campinas. Especialista em Educação pela Universidade Estadual de Campinas. Graduada em Letras - Inglês e Literaturas da Língua Inglesa pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas. Certificação Internacional no Ensino de Inglês pela St Giles English School de Londres, Inglaterra. Certifficação em Ensino da Língua Inglesa pela Universidade de Cambridge (CELT-S). Certificado de Inglês Avançado pela Universidade de Cambridge (CAE). Experiência de mais de 22 anos na área da educação e na docência da Língua Inglesa para diferentes níveis e para fins específicos. Atuado também como Mestre, lecionando disciplinas na área de pós-graduação em Educação e Segunda Licenciatura em Pedagogia, como também ministrado cursos de formação para professores de Inglês  junto à Prefeitura Municipal de Campinas. Atuação como pesquisadora nas áreas de Educação e Linguística Aplicada, sendo co-autora das Diretrizes Curriculares de Língua Inglesa do Ensino Fundamental II do município de Campinas.