Spaces and encounters of sensitive listening and welcoming children and their families in time of exceptionality/pandemic in Ipê Amarelo Child Education Unit - UEIIA

Main Article Content

Jucemara Antunes Antunes
https://orcid.org/0000-0002-8140-6752
Camila Schmitt da Silva Pires
Karine Weber
https://orcid.org/0000-0002-2733-5244

Abstract

Abstract: This report aims to share the construction of welcoming’s spaces and meetings with Ipê Amarelo Childhood Education Unit’s early education’s children and their families in this moment of exceptionality experienced by the covid-19’s pandemic. Professionals whose work with children have been asking: what is our role of as a Childhood Education Unit that welcomes children and their families at present context? How do we teachers and professionals whose work with young and very young children maintain bonds that were being built and were abruptly interrupted without the school’s environment and the physical interaction? How the teacher’s sensitive listening can happen in this context? Based on these issues we collective found possibilities and different paths for a group of children and families that we will address at this collaborative writing.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
ANTUNES, J. A.; SCHMITT DA SILVA PIRES, C.; WEBER, K. Spaces and encounters of sensitive listening and welcoming children and their families in time of exceptionality/pandemic in Ipê Amarelo Child Education Unit - UEIIA. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–8, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.16123.030. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/16123. Acesso em: 23 jul. 2024.
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Jucemara Antunes Antunes, Unidade de Educação Infantil Ipê Amarelo (UEIIA) - UFSM

Professora de Ensino Básico Técnico Tecnológico na Unidade de Educação Infantil Ipê Amarelo - UFSM. Doutora em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Santa Maria (PPGE/UFSM). Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Santa Maria - PPGE/UFSM. Especialista em Gestão Educacional - CE/UFSM. Licenciada em Pedagogia pelo Centro Universitário Franciscano - UNIFRA. Pesquisadora nos grupos de pesquisa Elos ELOS/CNPq e Estudos sobre Infância: Políticas Públicas, Currículo, Práticas Pedagógicas e Formação Docente.

Camila Schmitt da Silva Pires, Unidade de Educação Infantil Ipê Amarelo (UEIIA) - UFSM

Psicóloga formada pela UFSM, especialista em saúde coletiva e atua em psicologia escola há mais de 10 anos. É psicóloga da Unidade de Educação Infantil Ipê Amarelo.

Karine Weber, Unidade de Educação Infantil Ipê Amarelo (UEIIA) - UFSM

Especialista em Educação Física Escolar/UFSM. Pedagoga pela UFSM.Professora na Unidade de Educação Infantil Ipê Amarelo UFSM desde 2016. Mestranda em Educação - PPGE/UFSM