Between Bags and Travels: contemporany art and the possibilities of teaching with and for children

Main Article Content

Elen Maisa Alves da Silva
https://orcid.org/0000-0002-9898-134X

Abstract

The review is an invitation to travel in the work Contemporary Art and Early Childhood Education: children observing, discovering and creating, organized by Susana Rangel Vieira da Cunha and Rodrigo Saballa de Carvalho. Published by Editora Mediação in 2017, the writing evokes nine narratives that collaboratively discuss and problematize the children's school and its approximations with contemporary art.


 

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
SILVA, E. M. A. da. Between Bags and Travels: contemporany art and the possibilities of teaching with and for children. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–7, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.17571.022. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/17571. Acesso em: 22 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Resenhas

References

BROUGÈRE, Gilles. Uma teoria da aprendizagem adaptada: a aprendizagem como participação. BROUGÈRE, Gilles; ULMANN, Anne-lise. Aprender pela vida cotidiana. Campinas: Autores Associados, 2012. p. 127-140.
CARVALHO, Rodrigo Saballa de; GUIZZO, Bianca Salazar. Cartas de Pasantes como Textos Pedagógicos: momentos de la Docencia em Educación Infantil. Hachetetepé. Revista Científica de Educación y Comunicación. Nº 20, p. 6-16, 2020.
CUNHA, Susana Rangel Vieira da; CARVALHO, Rodrigo Saballa de. Arte Contemporânea e Educação Infantil: crianças observando, descobrindo e criando. Porto Alegre: Mediação, 2017.
CUNHA, Susana Rangel Vieira da et al. As Artes no Universo Infantil. Porto Alegre: Mediação, 2017.
DAHLBERG, Gunilla; MOSS, Peter; PENCE, Alan. Qualidade na Educação da Primeira Infância: perspectivas pós-modernas. Tradução de Magda França Lopes, com revisão técnica de Kátia de Souza Amorim. Porto Alegre: Penso, 2019.
DEWEY, John. Arte como Experiência. São Paulo: Martins Fontes, 2010.
GANDINI, Lella et al. O papel do ateliê na educação infantil: a inspiração de Reggio Emilia. Porto Alegre: Penso, 2019.
HORN, Maria da Graça Souza. Brincar e interagir nos espaços da escola infantil. Porto Alegre: Penso, 2017.
LARROSA, Jorge. Pedagogia Profana: danças, piruetas e mascaradas. Belo Horizonte: Autêntica Editora, 2019.
QUINTEIRO, Jucirema. Infância e educação no Brasil: um campo de estudos em construção. FARIA, A. L. de; DEMARTINI, Z. B. F.; PRADO, P. D. Por uma cultura da infância: metodologias de pesquisas com crianças. Campinas: Autores Associados, 2009.
SILVA, Marcelo Oliveira; CARVALHO, Rodrigo Saballa de. Concepções sobre currículo na Educação Infantil: ressonâncias da Pedagogia da Infância em narrativas de professoras. Currículo Sem Fronteiras, v. 20, p. 497-514, 2020.
STACCIOLI, Gianfranco. Diário do acolhimento na escola da infância. Campinas: Autores Associados, 2013.