The Internal Knowledge Leveling Olympiad and the use of Active Methodologies in Remote Learning

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Doutorando Carlos Alex Alves
https://orcid.org/0000-0001-7636-9195
Mestrando Gilson Alves Ribeiro
https://orcid.org/0000-0002-7000-4109
Prof.ª Dr.ª Priscila B ernardo Martins
https://orcid.org/0000-0001-6482-4031

Abstract

This article presents the results of the Internal Knowledge Leveling Olympiad (OINC) developed in the Escola Cidadã Integral Senador Rui Carneiro, due to the concern of the school staff about the students' demotivation, besides the teachers' own insecurities in the pandemic period of remote classes. The educational and theoretical-methodological options are linked to the method of Integral Citizen Schools (ECIs) and the active teaching-learning methodologies. The research was qualitative. The OINC was applied in three phases with all students in the school who had access to the internet. The negative points observed were the lack of internet access and the feeling of exclusion of students who could not participate. The positive points were the increase in student motivation and the rescue of idle and absent students. It is concluded that the experience enabled the reintegration of students and increased the hope of the school staff in times of crisis and uncertainty.

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ALVES, C. A.; RIBEIRO, G. A.; MARTINS, P. B. The Internal Knowledge Leveling Olympiad and the use of Active Methodologies in Remote Learning. Olhar de Professor, [S. l.], v. 25, p. 1–22, 2022. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.25.20345.043. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/20345. Acesso em: 22 dec. 2024.
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Artigos em fluxo contínuo
Author Biographies

Doutorando Carlos Alex Alves, Universidade Estadual Paulista - UNESP/Campus de Bauru

Doutorando em Educação para a Ciência pela Universidade Estadual Paulista (UNESP), campus Bauru. Professor da Secretaria de Estado da Educação e da Ciência e Tecnologia da Paraíba (SEECT). Paraíba, Brasil.

Mestrando Gilson Alves Ribeiro, Secretaria Estadual da Educação de São Paulo

Professor de Matemática no âmbito da Secretaria Estadual da Educação de São Paulo. Matemático e Pedagogo e Especialista em Ensino Remoto, Ensino à Distância e Metodologias Ativas.

Prof.ª Dr.ª Priscila B ernardo Martins, Universidade Cidade de São Paulo - UNICID

Formadora de professores e coordenadores pela Parceiros da Educação. Doutora em Ensino de Ciências e Matemática. Pedagoga e Matemática e especialista em Educação a Distância e elaboração de materiais didáticos

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