Educational actions in pandemic times: reflections on Biology in high school

Main Article Content

Walkíria dos Reis Lima
Joana Peixoto
Adda Daniela Lima Figueiredo Echalar

Abstract

This article discusses concrete actions to face these pandemic times, preserving the link between school and students, in defense of a public, free and universal school. To this end, it presents possibilities for organizing pedagogical work in the teaching of Biology in high school, considering the responsibility of the school in the process of socialization of knowledge mediated by education for human formation.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
DOS REIS LIMA, W.; PEIXOTO, J.; DANIELA LIMA FIGUEIREDO ECHALAR, A. . Educational actions in pandemic times: reflections on Biology in high school. Olhar de Professor, [S. l.], v. 23, p. 1–6, 2020. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.23.2020.15906.209209226309.0611. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/15906. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 1)
Author Biographies

Walkíria dos Reis Lima, Instituto Federal de Goiás - IFG

Docente na secretaria municipal de Educação de Jataí - GO. Pesquisadora do Kadjót – Grupo Interinstitucional de Estudos e Pesquisas sobre as relações entre as Tecnologias e a Educação.  

Joana Peixoto, Instituto Federal de Goiás - IFG

Doutora em Ciências da Educação pela Universidade Paris VIII. Líder do Kadjót – Grupo Interinstitucional de Estudos e Pesquisas sobre as relações entre as Tecnologias e a Educação. Docente no Mestrado em Educação para Ciências e Matemática do IFG.

Adda Daniela Lima Figueiredo Echalar, Universidade Federal de Goiás - UFG

Doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC Goiás). Docente no PPG em Educação em Ciências e Matemática da Universidade Federal de Goiás. Pesquisadora do Kadjót – Grupo Interinstitucional de Estudos e Pesquisas sobre as relações entre as Tecnologias e a Educação.